Hiki-Blogi
Ajatuksia laatikon ulkopuolelta

Perjantai, Marraskuu 22, 2019, 17:29

Hikiliikkuja on 2014 perustettu toiminimiyritys... mutta eihän se ketään kiinnosta eikä siitä tässä ollut kysymys. Vaan avata teille, mikä on se ydinajatus yrityksen takana. Miten kaikki on siis saanut alkunsa?

Kuten jo aiemmin olen mm. Facebookin puolella kirjoitellut, olen työskennellyt pitkään (ainakin omaan ikääni nähden) apteekkialalla lääketeknikkona. Tämä oli aikaa, jolloin opin ihan valtavasti työelämästä, asiakaspalvelusta ja paljon muuta. Asiakaspalveluun todella panostettiin ja sen saralla haluttiin kehittyä, ihan niin kuin kuuluukin. Yksi asia kuitenkin minua apteekkiurani aikana jäi vaivaamaan... nimittäin kiire. Melkein 8 vuoden aikana useat kanta-asiakkaat tuli palveltua lukemattomia kertoja, samat kohteliaisuudet kyseltiin, mutta ei sen syvempiä. Olen siis nähnyt saman ihmisen monta vuotta tietämättä hänestä oikeastaan mitään. Myytiin samat lääkkeet tai muut tuotteet ja loppuun toivotus "tervetuloa uudelleen"... Se ei tuntunut enää omalta jutulta. Halusin pysähtyä ja kuunnella. Halusin antaa kaiken ammattitaitoni ja etsiä tarvittaessa lisää. Oli siis hyväksyttävä, että se mitä työltäni kaipasin ei löytyisi apteekinhyllyltä. Oli aika tehdä asiat omalla tavalla!

Ja vihdoin pääsemme takaisin yritykseen Hikiliikkuja ja siihen ydinajatukseen. Yksinkertaisesti Hikiliikkujan keskiössä on vain ja ainoastaan asiakas. Tiedän tämän olevan asia, jota monet firmat kyllä haluavat viljellä, joten avaan tätä hieman lisää. Tämä on asia joka näkyy meillä käytännön tasolla työpäivissämme: esimerkiksi me Hikiliikkujat varaamme jokaisen asiakkaan jälkeen extra 30 minuuttia ennen seuraavan asiakkaan tapaamista. Niin, että miksi? Tällä haluamme varmistaa täysin kiireettömän kohtaamisen vastaanotollamme. Meillä ei ole kiire, olemme paikalla vain sinua varten. Olemme kiinnostuneita sinun hyvinvoinnistasi kokonaisuutena ja jos se vie hieman enemmän aikaa kuin sen laskutetun 60 minuuttia, niin sitten se vie. Tämän lisäksi meille jää hyvin aikaa vastata esimerkiksi asiakkaidemme sähköposteihin / viesteihin ja tehdä huolelliset kirjaukset asiakaskäynnistä. Me kuuntelemme, hoidamme ja ohjaamme. Itselle henkilökohtaisesti alkuhaastattelu on yksi hoitotapahtuman tärkeimpiä osia. Tässä usein nousee esille asioita, jotka ovat hoidon kannalta erittäin olennaisia. Näiden lisäksi syy miksi varaamme aina tarpeeksi aikaa päiväämme, on asiakkaidemme tietoihin tutustuminen ennalta. Näin olemme kartalla mitä viimeksi olimme mahdollisesti testanneet tai hoitaneet sinulta. Hieroja joka ottaa kaikki asiakkaansa vastaan ilman taukoja, on ensinnäkin yleensä aina hieman myöhässä eikä ole voinut perehtyä esim. 6 kuukautta sitten asioineen asiakkaansa silloiseen tilanteeseen, ei niin millään. Näkisin tämän myös heikentävän itse hierojan työssä jaksamista suuresti - jokainen kuitenkin tehkööt tavallaan.

Näillä asioilla haluamme saavuttaa mahdollisimman onnistuneen kohtaamisen asiakkaillemme. Työssämme Hikiliikkujina haluamme ennen kaikkea painottaa sitä tosiasiaa, että hieroja on terveydenhuollon ammattilainen, eikä vain lihaksia puristeleva körmy!

-Henna-


Ei viestejä
(*) Vaaditut kentät
Copyright (c)2019, All Rights Reserved.